X
X

Zekayı geliştiren gıdalar

(Güncellendi: 07.09.2016 - 09:49)

Zekayı geliştiren gıdalar

101.jpg

<b>Yağsız kırmızı et</b><br>Tam bir demir deposu, özellikle sağlıklı alyuvarlar için vazgeçilmez. Beyin gelişimi için büyük yarar sağlıyor.

102.jpg

<b>Lahana</b><br>Tiroit bezlerinin aktivitesini yavaşlattığı için daha stressiz öğrenmeyi sağlar.

103.jpg

Uzmanlar yaratıcılığın geliştirilmesi için zencefil yenmesini öneriyor. Kimyonun da içerdiği uçucu yağların bütün sinir sistemini uyardığını söyleyen diyetisyenler "Aniden bir fikre, bir buluşa ihtiyacı olan kimyon çayı içmelidir. Çay, bir fincana iki tatlı kaşığı dolusu kimyon eklenerek yapılabilir" önerisinde bulunuyor.

104.jpg

'Odaklanma' için ceviz, fındık, fıstık gibi sinirleri kuvvetlendiren yiyeceklerin yenmesini öneriliyor.

105.jpg

Hergün düzenli olarak kahvaltı yapan kişilerin diğerlerine oranla daha başarılı ve verimli oldukları biliniyor. Yoğun bir güne başlarken; peynir, süt, yumurta gibi protein içeren besinlerden oluşan bir kahvaltı, şekerli çay ve simitten oluşan bir kahvaltıya kıyasla daha iyi sonuç almayı sağlıyor.

106.jpg

<b>Somon</b><br>Omega-3 yağları hem beyni koruyor hem hafızayı güçlendiriyor.

107.jpg

<b>Kırmızı ve turuncu renkli gıdalar</b><br>Özellikle domates, havuç ve kırmızı biberde bulunan antioksidan beynin daha uzun süre sağlıklı kalmasını sağlıyor.

108.jpg

<b>Fasulye</b><br>Lif ve protein bir arada özellikle çocuklarda zekayı açıyor.

109.jpg

<b>Üzüm suyu</b><br>Dopamin salgılanmasını arttırarak problem çözme yeteneğini geliştiriyor.

110.jpg

<b>Yoğurt</b><br>İçinde bulunan tirozin isimli madde hafızayı güçlendirip, beyni uyarıyor.

111.jpg

<b>Patates</b><br>Kan şekerini dengeli olarak yükseltiyor bu sayede zeka daha verimli çalışıyor.

112.jpg

<b>Tahıl</b><br>Önemli bir B vitamini kaynağı olan tahıllar, kan şekerini dengeliyor.

113.jpg

<b>Çikolata</b><br>Magnezyum ve antioksidan içeriğiyle beyne oksijen taşıyarak daha aktif çalışmasını sağlıyor.

114.jpg

<b>Çilek</b><br>İçeriğindeki fisetin maddesi hafıza kaybının etkilerini azaltıp, bunamayı geciktiriyor.

115.jpg

Beslenme uzmanları, bilimsel araştırmaları inceleyip zeka gelişimine en çok katkı sağlayan gıdaları belirledi. İşte beynin çalışmasını artıran besinler.