X
X

Kanal D, Televizyon Fuarı Mipcom'a Damgasını Vurdu!

07.10.2015 Çarşamba 10:25 (Güncellendi: 07.09.2016 - 09:50)

Son beş yılda, 129 ülkeye 52.788 bölüm, 64.315 saat içerik satan Kanal D, Televizyon Fuarı Mipcom'un yıldızı oldu!

ULUSLARARASI EN BÜYÜK TELEVİZYON FUARI MİPCOM’A KANAL D DAMGASINI VURDU!

Son beş yılda 129 ülkeye 52.788 bölüm, 64.315 saat içerik satan Kanal D, fuarın yıldızı oldu!

Dünyanın en prestijli, en büyük televizyon fuarlarından biri olan "MİPCOM" 2015, Fransa'nın Cannes şehrinde başladı. Bu yılın onur konuğu, pembe dizilerin anavatanı Brezilya'nın da arasında bulunduğu, 130 ülkeye 300 milyon dolarlık dizi satan Türkiye oldu. Fuarın yıldızlarından biri de Kanal D'ydi.

Türkiye fuara yapım şirketleri, oyuncuları ve içerikleriyle çıkarma yaparken, dev ekranlarda türk dizileri gösterildi. Türk dizilerinden elde edilen gelir 300 milyon dolar civarında, 2023 hedefi ise 1 milyar dolar.

Bu başarıda Kanal D'nin ise katkısı çok büyük. Dünya, Türk dizilerini 2004 yılında Kanal D’de yayınlanan "Gümüş" dizisi ile tanıdı. Yurtdışı kapılarını, Türk yapımlarına Gümüş’le açan Kanal D, son 5 yılda 129 ülkeye 52.788 bölüm ve 64.315 saat içerik satarak, büyük bir başarıya imza attı.

Kanal D Genel Müdürü Pelin Diştaş Yaşaroğlu, Türk dizilerinin uluslararası arenadaki yerini ve hedeflerini "Dialogue With The Americas" paneli ve katıldığı "The Women Lunch Best" yemeğinde anlattı. En çok soru Şili'de ve Meksika’da reyting rekorları kıran "Fatmagül’un Suçu Ne?" dizisiyle ilgili geldi.

Diştaş, Türk dizilerinin başarısının başka hiç bir güçle gerçekleştirilemeyeceğini belirterek "Biz Fatmagül'le bir tabuyu yıktık, 3 farklı erkeğin tecavüzüne uğrayan bir kadının kendini, kimliğini bulması, yaşadıklarını ve sonrasını anlattık. Dizinin bu başarısı, gücünü hem gerçekten hem de oyuncularından alıyor" dedi.

8 Ekim’e kadar sürecek olan fuarda, Kanal D standı ve içerikleri büyük ilgi görüyor.